tirsdag den 1. maj 2012

Plantemarked

I søndags var jeg til plantemarked i Lyngby. Det er en fantastisk hyggelig begivenhed og der er fuld knald på i de timer det varer. Jeg ankom med bilen fuld af planter og havde næsten intet med hjem igen. Heldigvis nåede jeg lige en lyntur rundt til de øvrige handlende og kom hjem med 4 nye pelargonier (jeg er tosset med pelargonier, men mere om det i et andet indlæg...........) og 3 tomatplanter.

Min lille bod så sådan her ud:


Jeg sælger generelt mine planter for 10-15 kr. stykket og det er nok også medvirkende til at jeg hurtigt får udsolgt. Hvis du aldrig har været på plantemarked skal du unde dig selv oplevelsen - her mødes plantenørder og havetosser og det er altid muligt at finde noget helt specielt.

5 kommentarer:

  1. Det var da ærgerligt at vi ikkebnåede at hilse på hinanden, Trine.(for det gjorde vi ikkevel??) Hvor på pladsen stod du ca? Jeg var oppe og bede flere gange. Desuden var vi jo en 10 stk. Bloggere der lige mødtes ogkvidrede og kikkede i hinandens poser.

    Nå vims tage revanche en anden gang.

    Bedste hilsner
    Marianne med
    Den helbredende have

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg stod næsten oppe ved vejen - som bod nr. 4 langs hækken. Ærgerligt at vi ikke fik sagt hej, det gjorde jeg heldigvis til en masse af de andre faste deltagere. Det er jo blandt andet det der er så hyggeligt, at man ser de samme mennesker igen og igen - og ofte får man lige byttet et par planter. Hvor stod du Marianne?

      Mange hilsner
      Trine

      Slet
  2. Ikke bede, dem har jeg nok af (ha ha) nede. ;)

    SvarSlet
  3. Så vil jeg glæde mig til dit næste indlæg - for jeg er også tosset med pelargonier. Men har besluttet at NU stopper festen, jeg har ikke plads til flere. Jeg har lige brugt en hel dag på at bære dem alle ud i haven. Nu skal der ikke komme frost - for så går turen baglæns ind i udestuen igen.......

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, pelargonier er en fantastisk, men også lidt besværlig passion! Men en til kan der vel altid lige blive plads til........... :o) Jeg er begyndt at bære dem i drivhuset, så nej, nattefrost skal vi ikke have nu. Desværre truer de lidt med det i weekenden. Men så må fiberdug og stearinlys i brug for jeg slæber dem simpelthen ikke ind igen. Er i øvrigt også fuldstændig tosset med geranium, men de er jo også i familie, men geranium er trods alt lidt nemmere at have med at gøre......

      Slet