tirsdag den 29. maj 2012

Havestemning

Der har været travlt i haven de seneste mange dage og ind i mellem kan jeg godt føle at jeg slet ikke når at opleve det hele i helheder. Hele tiden søger næsen mod jorden for liiiiige at fjerne et eller andet stykke ukrudt, nyde en eller anden blomst helt tæt på eller tynde ud i køkkenhaverækkerne.

Ofte er det detaljerne der fanger, men vi skal også huske at se på helheden i haven og det har jeg forsøgt at huske de seneste dage, så her kommer lige et par stemningsbilleder som slet ikke kommer tæt på noget som helst. :o)

Fra hushjørne mod sti og skovbed

Mit lille blå hjørne med akelejer, kærminde, hostaer, hjulkrone, sankt hans urt (de er så ikke blå....) og en bærmispel

En del af staudebedene

Den skønne minisyren, står ved drivhuset, så jeg kommer ofte forbi og stikker næsen i.

Staudebed ved terrassen

Skovbedet, som bare er suverænt lige nu

Et af rhododendronbedene
Håber du nyder det derude - både helheden og detaljerne. :o)

2 kommentarer:

  1. hej Trine
    Sikke en masse lækkert i din have. Jeg er helt vild med din pergola og minisyrenen står øverst på ønskelisten. Er den podet så den ikke bliver højere?

    hej fra
    Evigglade

    ps. Lægger dig i min blogroll også. Håber det er OK?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva
      Tak skal du have. Pergolaen byggede vi sidste år, ud fra egne ideer om hvordan sådan en skal se ud. Minisyrenen bliver ganske rigtig ikke højere, bare kraftigere og med flere og flere blomster. Den springer ud lidt efter de store og er lige nu på sit absolut højeste. Jeg overvejer selv at anskaffe et par stykker mere, for jeg holder meget af overstandere i bedene. Og du er selvfølgelig meget velkommen til at sætte mig på blogroll. Jeg læser flittigt med hos dig, for du har også en skøn have, men jeg får ikke altid kommenteret.
      Mange hilsner

      Trine

      Slet