onsdag den 2. maj 2012

Mit yndlingstræ og et forårskys

Yndlingstræer har jeg mange af - træer er helt uundværlige som havens loft. Så vi har en del træer i haven, både gamle og store træer og en del relativt nyplantede frugttræer og små prydtræer. Og hvem kan stå for frugttræernes overdådige blomstring og duft?

Mit absolutte yndlingstræ er også en slags frugttræ - det er nemlig bærmispel, som blomstrer lige nu og som jeg bare elsker. Se bare hvor smukke blomsterne er:
 
 Jeg ville gerne sætte et billede ind af hele træet - men jeg kan simpelthen ikke få det til at vende rigtigt. :-(

Bærmispel bliver et relativt lille træ og kan passe ind allevegne - jeg har 4 stykker i haven og bliver aldrig træt af at nyde dem. Ved udspring er bladene røde og de slutter også af med et festfyrværkeri af farver i efteråret.

Til sidst et lille forårskys:
Lidt snyd, billedet er nogle dage gammelt, nu er den i fuldt flor - men den lille skæve kyssemund er så skøn. :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg deler både din glæde over bærmisplen og frustrationerne ved at fotografere den.

    SvarSlet
  2. Den er meget sød, det vil jeg da skrive på min planteønskeliste - sødt billede det nederste. Den har du ramt fint!

    SvarSlet