torsdag den 18. oktober 2012

Efterårstemning i haven

Det bliver mere og mere efterår for hver dag.

Nu skal de milde dage nydes og øjnene suge til sig af de mest fantastiske farver, så de i erindringen kan genfindes når vinterstormene raser og den eneste haveaktivitet mulig er armchair gardening, i ført uldne sokker, plaid og en kop varm the.

Sådan her er efterårsstemningen lige nu i min have, har du husket at nyde din?

Bærmisplerne er så småt på vej mod det helt
store festfyrværkeri. Snart vil de stå ildrøde
og det er en af årsagerne til at det er mit
absolutte yndslingstræ.

Også på denne årstid er det en fryd at have et surbundsbed,
det er et helt maleri i sig selv.

Skønne farver og stsdig blomster i både
hortensia og lavendel

En af bærmisplerne solo.

Magnolia

En del af geranierne kan også fremvise skønne efterårsfarver.
Her en geranium Macrorrhizum

Japansk kirsebær i efterårsdragt

Sorbus Dodong i fuld figur.

Og helt tæt på

Svampe popper op allevegne i denne tid.

Blad fra høstanemone
Nyd dagen, aftenen og haven.

4 kommentarer:

  1. Ja jeg kan da se, at du også holder af efterårs-farverne. Vi har næsten de samme træer. Jeg holder også meget af bærmisplen, men den har ikke så køn en vækst, synes jeg. Om vinteren er den meget kedelig, men sikke farver den får nu. Dejligt at se, at du også holder af surbundsbedene, de er nemlig også skønne om vinteren.
    Sorbus Dodong er mit favorittræ, det er så smukt.
    Tak for kigget.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Jamen vi har da bare samme gode smag. :o) Jeg elsker mine surbundsbede, har to relativt store, men ville gerne have flere. Desværre er der jo så meget andet jeg gerne ville have, så der må prioriteres benhårdt.
      Mange hilsner
      Trine

      Slet
  2. Smukke billeder.
    Jeg skal lige på arbejde i dag, men weekenden står i havens tegn, så der skal nydes ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har helt ondt af dig. Temperaturen her er tæt på 18 grader og solen skinner............så bliver det ikke meget bedre. Heldigvis bliver weekenden også god, så nyd det derude. :-)
      Mange hilsner
      Trine

      Slet