tirsdag den 3. juli 2012

Æv, Æv og atter æv

Det burde ikke være muligt at skulle sige æv så mange gange når nu sommeren endelig har meldt sin ankomst og haveglæden har sprudlet som overgæret champagne. Men et lille æv er det altså, for jeg har taget en hulens masse pelargoniebilleder i dag, så jeg kunne præsentere nogle flere af disse skønne planter.................MEN, så var det at den kække fotograf overførte sine billeder, slettede dem fluks på kameraet OG konstaterede at der var gået noget galt i overførslen, så ca. halvdelen af billederne IKKE var blevet overført...................Genialt min kære Watson, simpelthen genialt!

Nå, men så må det blive roser i dag, og de er jo ikke mindre skønne end pelargonierne. Og så må den kække fotograf jo bare ud med kameraet igen i morgen.

Her kommer først den gode Jacques Cartier:



En meget skøn rose, som blomstrer det meste af sommeren, dufter pragtfuldt og generelt er sund og nem at holde. Jeg har den, som jeg har med stort set alle roser, stående i en gruppe på 3, sammen med 2 grupper Rose de Rescht. De kan ses fra køkkenvinduet og skal passeres for at nå hoveddøren, så her er der pr. automatik fuld rosennydelse for pengene. Til gengæld opdager jeg så også hurtigt når der skal klippes afblomstrede hoveder af.............

Den næste skønne er Comte de Chambord:
Og her var billedet af busken i fuld figur så blandt dem der ikke lige nåede med inden den ivrige fotograf slog til, så I må nøjes med dette billede. Men her har jeg så til gengæld fanget den underskønne i stort set alle stadier af udviklingen.

Den sidste for i dag er klatrerosen Wild rover - og nej, den er hverken vild eller blodig, men absolut skøn og med den mest fantastiske duft man kan forestille sig..................tænk om man kunne få duft med på bloggen..............Den blev plantet sidste år ved en pergola og er virkelig sat fra start med bravour.

Og for at alting ikke skal blive for rosenrødt slutter vi lige af med dem her, som heldigvis har foldet nye skønne blomster ud efter den massive regn ødelagde rigtig mange blomster:




Og sådan sneg der sig en enkelt hvid detalje ind i et indlæg præget af rosa............Nyd det derude i haveland.

2 kommentarer:

  1. Ærgeligt med teknikken - men ikke desto mindre skønne rosenbilleder, som jeg lige har siddet og nydt synet af :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - jeg må straks ind og lure hos dig også. :o)

      Slet