onsdag den 6. juni 2012

Noget om plantemarkeder og nye planter i haven

I lørdags var jeg på plantemarked i Måløv. Eller..........planteMARKED er måske en overdrivelse, for vi var kun ca. 10 der stillede op med planter. Vejret var ikke rigtig med os - regn og blæst, men på trods af det var det bare SÅ enormt hyggeligt. Og det er pointen her - har du ikke været på plantemarked før, så tag afsted så snart du får chancen. Her mødes haveinteresserede og det er så uendelig nemt og interessant at tale om have på tværs af alle øvrige skel. At det så er muligt at få en masse gode ting med hjem for en meget billig penge gør det kun endnu bedre.

Jeg styrer mig lidt når jeg er afsted - jeg skal helst af med mere end jeg tager med hjem........
I lørdags kom jeg hjem med dette:

En stormhat, en masse spansk kørvel (hvoraf kun en enkelt er med her), en lille ukendt sag, en gammel æblekasse (som jeg har mange af og elsker utrolig højt.............) og to indbundne årgange af "Haven" som jeg fik forærende. Jeg brugte 45 kr. i alt og havde en super hyggelig dag. Så næste gang der er plantemarked i dit nærområde - stort eller småt - så tag afsted.

I går havde jeg fødselsdag og fik en masse gode gaver - herunder skønne planter fra mine børn:
Echinacea - "After midninght"

Høstanemone - "Pamina"
Begge havde jeg ønsket mig - tror I jeg glæder mig til de blomstrer??????????? :o)

Og haven havde også gode gaver til mig, nemlig dem her:


Så kunne dagen ikke være meget bedre.

Jeg håber I nyder det derude - påtrods af det lidt ringe sommervejr.

6 kommentarer:

  1. Ja jeg var også til plantebyttemarked i Gladsaxe. Vi fik da også hagl! Så I har været heldige! Skønne ting du fik med hjem - og en dejlig måde at få en plantesnak på.
    Lækre gaver både på fødselsdagen og fra haven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Puha, hagl ligefrem........så var vores monsunregn da lidt "mildere". Jeg elsker plantemarkeder, men der er ikke så overvældende mange her på Sjælland. Dete r i øvrigt også en god måde at få spændende pelargonier på - men det ved du helt sikkert alt om.
      Mange hilsner
      Trine

      Slet
  2. Tillykke med fødselsdagen! Og tillykke med de nye planter. Det er altid sjovt med nogle nye indbyggere til haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke
      Tak skal du have. Ja, det er altid skønt med nye beboere i bedene og jeg havde lige et par huller der skulle fyldes.
      Mange hilsner
      Trine

      Slet
  3. Tillykke med fødselsdagen :-D
    Planter er ikke den værste gave man kan få. Tror også nok du glæder dig til de blomstre ;-D ha ha...
    Uha den æblekasse du har fået fingre i er da bare for lækker. Sådan nogle ting med patina er jeg også ret vild med.

    Marianne :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Marianne. Jeg glæder mig helt vildt til mine nye "børn" blomstrer, men forventer ikke at se det før til næste år. Gode ting er værd at vente på.
      Jeg elsker også de gamle æblekasser og har rigtig mange som jeg bruger til at skabe niveauforskelle blandt de mange krukker på terrassen. jeg kan købe dem for 75 kr. hos en af mine lokale planteskoler, men den her gav jeg kun 25 kr. for, så det var et fund. :o)
      Mange hilsner

      Trine

      Slet