søndag den 17. juni 2012

Man kan kun drømme

.............om at vejrguderne ville blive i lidt bedre humør og sende nogle solstrejf og lune dage til os stakler der går og higer. Det er jo lige før vinterdepressionen blusser op igen med de grå og triste dage vi har lige nu. Vi trænger til sol, varme og bare arme, så vi kan blomstre på smukkeste vis - se bare de skønne sommerblomster, de har det også bedst i sol og varme.

Jeg drømmer om det her:
Blå himmel set fra et tæppe i birkens flimrende skygge. Lige nu skal man have uldtrøje på og det er ikke blå himmel men regn man får i øjnene.

Men vi må tage til takke med det vejr der nu engang er, og der er heldigvis masser at glæde sig over i haven, på trods af det ringe vejr. Og jeg vælger at se på det som den jubeloptimist jeg er - alt er grønt og frodigt og jeg skal kun meget sporadisk ud med vandkanden............

Dronningebusken er så smuk lige nu:

Det er en af de få buske der stod i haven da vi flyttede ind. Der var faktisk 2, men den ene er væk nu. Og udover det var der mest græs og tidsler. Det er der så stadig, men også en hel masse andet.

Sommerblomstbedene er godt i gang med at vokse sig frodige.
Vi har 4 bede som bruges alene til sommerblomster. Så var der selvfølgelig lige det år hvor der voksede kartofler i det ene, men altså, i princippet er de kun til sommerblomster........ I det her vokser bl.a studenternelliker, græsk levkøj, brudeslør, valmuer og en masse andet. I sær den græske levkøj er fantastisk. Ser fuldstændig død ud om dagen og folder sig ud og dufter som en drøm om aftenen, den vil jeg slet ikke undvære.

Nu vil jeg gå ud og glæde mig over at det ikke regner lige nu så jeg kan nyde haven uden at blive våd................så længe det varer.

1 kommentar:

  1. Ja, det er om at være 'om sig' hvis vi vil nå at nyde lidt solskin. Eller bare de lune stråler, og den fred, der indimellem kommer, som ligner sommer.

    SvarSlet