onsdag den 18. april 2012

Børnene flytter hjemmefra

I dag flyttede alle mine små sommerblomstbørn hjemmefra. Heldigvis ikke længere end til drivhuset hvor jeg stadig kan nusse og pusse om dem. Og jeg er sikker på at de vil trives og udvikle sig smukt i de nye og mere lyse omgivelser.

En del af dem var ved at være meget ranglede, for vinduskarmens lys er bare ikke nok længere.
Tomater, chili, peber og auberginer bor stadig indendøre, men kommer på dagsvisit i drivhuset når temperaturen er høj nok.

Uh, hvor jeg glæder mig til det hele eksploderer...............

Den første del af livet tilbragte alle de små pus i en pluggbox. Jeg har anskaffet mig to i år og er ret tilfreds. De giver virkelig mulighed for mange småplanter på meget lidt plads og spiringen har været helt optimal. Så jeg overvejer at anskaffe mig nogle flere - jeg har snart fødselsdag så måske skal der et par stykker på ønskesedlen.................

2 kommentarer:

  1. Det er dejligt at nå dertil hvor de kan komme ud af huset. Godt og få syn for sagen med plugboks, det har du succes med og det er godt og vide, da de jo koster lidt, så mon ikke jeg skal have et par stykker.
    Dejlige billeder du ellers har på din blog :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja, jeg var også lidt skeptisk mht. pluggboxen, men slog alligevel til da den var på tilbud og måtte få dage efter investere i en mere. Jeg synes det har virket utrolig fint. Og er der planter der skal plantes om lidt før de andre er det nemt lige at skubbe dem op.

      Slet