lørdag den 22. september 2012

En skålfuld luksus og kavalerer på parade

På denne tid af året henter vi hver dag en stor skål af disse i haven


Det er simpelthen den rene skære luksus og nydelse af den art kan ikke købes for penge.
Når så de kombineres med brombær er lykken inden for rækkevidde.

I år har der heldigvis været rigtig mange, så en del er kommet på lager i husets kummefryser. Uhm...........

En anden luksus som jeg ikke vil undvære i haven er de stolte kavalerer. Det er en sommerblomst som jeg bare må have hvert år. Både på grund af det smukke løv , men især de skønne blomster som hver i sær er et lille kunstværk.

I år har jeg ikke sået en eneste, alligevel har jeg uendelig mange. Og når man lader dem selvså kommer de i de mest fantastiske farvekombinationer.

Her kommer et lille udsnit af de mange kavalerer i min have:






Og nej, billederne er ikke taget i dag, som man kan se, for der er sol på dem..........
Jeg kunne ikke stå for den lille fyr på nederste billede - så kan man bare sidde og vente på at maden kommer flyvende! .o)

Nyd haven - selv om vejrguderne ikke helt er med os i dag.

1 kommentar:

  1. Ja det er skønt det nederste billede! Smart sted at sidde og vente. Haps!

    SvarSlet