onsdag den 15. august 2012

Nogle af havens nye beboere og en skæv eksistens

Jeg var, som tidligere skrevet, på plantemarked i Birkerød i lørdags. Og fik  skønne sager med hjem til haven. For det er der altid tid til liiiiiiiiiiiige at få klaret ind i mellem at jeg passer min egen bod.

Så kan man til gengæld ind i mellem se mig i fuld galop over græsset, når jeg står i den ene ande og opdager kunder i butikken i den anden...............sikkert morsomt for de der ser det...........nej, helt sikkert hylende grinagtigt faktisk. :o)

Nå, men her kommer de nye beboere - beklager solen, der forringer lidt, men det er heldigvis svært ikke at få sol med på billederne i disse dage.

Purpursolhat, som jeg naturligvis ikke
fik noteret navnet på, men den er superfin.

Her der den nye purpursolhat i knop, så er den næsten endnu
finere. Men kronbladene beholder lidt af det limefarvede
strejf de har også når den er sprunget ud. Ok, svært at se på disse
solbilleder, men altså.............

Verbena Hastata.

Rosenmynte. En superfin lille mynte, som ikke er
en rigtig mynte, men det er jeg altså ret ligeglad med.
Den er smuk og dufter dejligt.

Se bare de fine, fine blomster den kan præstere.
Og så blev det også til 3 smukke pelargonier, men dem har jeg fuldstændig glemt at fotografere.

Nu jeg alligevel har en verbena med i indlægget skal I lige se min nr. 2 yndlings verbena i år (ingen over, ingen ved siden af kæmpeverbenaen som er nr. 1.......).
Den har den mest fantastiske dybe, magentarøde farve, som overhovedet ikke kan gengives på billeder, men det forhindrer mig selvfølgelig ikke i at forsøge..........

 Den står sammenmed den sorte petunia, edderkoppeplante og slyngpelargonier i en matchende farve i "Det dramatiske hjørne". Her stopper jeg næsten hver aften og falder i svime.

Og så er der en lille skæv eksistens som altid dukker op i min have på de mest upassende steder - som regel hvor bedet skal være rosa, hvid og lilla og denne skrigende blå farve virkelig ikke passer ind. Men den er så fantastiske smuk at den altid for lov til at stå, og det er jo også vigtigt at give plads til det skæve og dem der ikke passer ind. Helt perfekt behøver det hele ikke at være.

Nyd dagen og haven.

1 kommentar:

  1. Hvor er den yndig, din nye purpursolhat ... og de andre billeder er skam også skønne.
    VH Nina

    SvarSlet