mandag den 13. august 2012

Hverdagen holder sit indtog, men skønheden er stadig intakt

Og her taler vi om skønheden i haven.............jeg selv ser sgu' nok en anelse slidt ud efter den første hektiske hverdagsuge efter en god lang ferie!

Hverdagen er tilbage og ramte med et brag. Pludselig ringer vækkeuret kl. 5.15, arbejdet stjæler den gode fritid og alle fritidsaktiviteterne skal passes af både store og små. Og det er altid hårdt at komme igang efter en ferie, i sær når den har varet 4 uger og bare været fantastisk, fyldt med dovne dage, aktivitetsfyldte dage og muligheden for at gøre lige hvad der passer en.

Jeg nyder nu også hverdagene - ellers ville livet dæleme være for trist at komme i gennem, hvis det kun var weekend og ferie jeg glædede mig til. Men det koster lidt hist og pist og det er længe siden jeg har blogget.

Nu må der et indlæg til og egentlig havde jeg tænkt mig at følge den allestedsnærværende trend og tage jer på fotografisk rundtur i haven..........det gik meget godt ind til der ikke var mere strøm på kameraet, så det må vente til næste indlæg.

I mellemtiden kan jeg vise jer nogle af de skønne dahliaer der blomstrer i haven lige nu.


Jeg elsker dem simpelthen og plukker buketter på livet løs. Jeg overvintrer knoldene i flamingokasser med tør spagnum i et udendørs skab hvor frosten ikke kommer og det går meget godt.
Til næste år må jeg vist have endnu flere af disse skønheder................og en større have...........og, og,og...............alle de ting jeg drømmer om i havesammenhæng kræver vist mange, mange m2 og flere liv at realisere dem i.

I lørdags var jeg på plantemarked i Birkerød, med min lille bod. Det var superhyggeligt, men kameraet glemte jeg altså derhjemme, så billeder må I tænke jer til. Jeg fik hilst på Marianne fra den helbredende have, superhyggeligt at få sagt hej. Marianne tog billeder, så kig forbi hendes blog og se de skønne omgivelser vi hyggede os i. Jeg fik selv købt nogle pelargonier, en rosenmynte, en staudeverbena og nogle skønne purpursolhatte (de er begyndt at snige sig ind i min have i større og større antal......), billeder af alle herlighederne følger.

Næste plantemarked bliver i Lyngby den 30. september - det kunne være hyggeligt at få hilst på nogle flere af jer her fra blogland.

Nyd nu haven i disse skønne augustdage.

2 kommentarer:

  1. Hej Trine
    Fine billeder - og ja haven skal nydes nu, uanset om ferien er slut eller snart slutter.
    Jeg har noteret den 30. 9 i kalenderen, så må jeg se, om jeg kan finde tid til at komme forbi.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Det ville være hyggeligt hvis du får tid til at kigge forbi - tag den store pung og trækvognen med, der er mange fristelser. :o)
      Mange hilsner
      Trine

      Slet