torsdag den 17. maj 2012

Lidt mindre orden i kaos

I dag er det mest vejr til havedyrkning i Blogland.............æv altså, man skulle tro det er marts og ikke midt i maj. Heldigvis skulle det blive varmere meget snart, og ellers må vi vist overveje et sagsanlæg mod vejrguderne. :o)

Mit sidste indlæg handlede om orden i planteskolen og det glæder jeg mig stadig over. Et sted hvor der på denne tid til gengæld hersker fuldstændig kaos er i drivhuset.

Et kig i drivhuset kan nærmest gøre mig helt forpustet med alle de planter der står i venteposition alle vegne, men det er også her jeg virkelig nyder at sidde når vejret ude ikke viser sig fra sin bedste side.

I det eneste faste bed i drivhuset vokser et nektarintræ. Det er simpelthen fantastisk at kunne spise nektariner af egen avl. Under træet står potter med dahlia, pelargonier og verbena og venter.

En kæmpevernena i venteposition - det er en af de allerskønneste sommerblomster efter min mening. Jeg har dem både i bedene og i krukker.

På reolerne i drivhuset står masser af små pelargonier - en del har overvintret i vindueskarmene (og her står der stadig rigtig mange............) og nogle er nyindkøbte. Allernederst er stiklinger af pelargonierne i gang og i den store krukke i nederste højre hjørne står en fin lille rose som jeg har fået af en veninde - jeg har desværre ikke navnet på den.

Flere pelargonier som venter på bedre tider så de kan flytte udendøre. Jeg skal nok vende tilbage til de mange pelargonier i et senere indlæg.
Til slut et par billeder af nogle af de skønheder der blomstrer i haven lige nu:


Blåbærblomster - her er ivrig aktivitet af bier og brombasser.

En af mine yndlingsakelejer.


Uhm..........det lover godt.

Den smukke løjtnantshjerte.

Hvad mon pakken gemmer på?

Den lille, men meget smukke, skumblomst, som jeg holder utrolig meget af - både for løvet, men også for de smukke blomster.
 Rigtig god Kristi Himmelfarts ferie til de af jer der er så heldige at have fri alle 4 dage - det har jeg, og jeg regner med at tilbringe en stor del af tiden i haven.

3 kommentarer:

  1. Det skal være skidt før det bliver godt :)

    SvarSlet
  2. Har lige fundet din blog. Hvor ser der dejligt ud i din have, jeg glæder mit til at se og læse mere :-)

    SvarSlet
  3. Ih altså mor i sin have, hvor er din jerndimsedut dog skøn.

    Når jeg ser på dine fotos af din have, så tror jeg vi har lidt samme smag.

    Kh. Marianne med
    Den Helbredende Have

    SvarSlet